واردات ته لنجی لوازم جانبی

واردات ته لنجی لوازم جانبی روشی مرسوم برای تهیه لوازم دیجیتالی می باشد.


83 / 100
زمان مطالعه: 6 دقیقه

واردات ته لنجی لوازم جانبی گوشی یکی از روش‌های متداول با امتیازات فراوان برای کسانی است که در حوزه عرضه لوازم دیجیتال فعالیت می‌کنند. هر ساله شرکت‌های بزرگ و کوچک زیادی وارد حوزه تولید تکنولوژی‌ های تلفن همراه می‌شوند. در این‌ بین برخی از شرکت‌ها لوازم جانبی را خودشان تولید نموده و برخی دیگر نیز آن را به شرکت‌های شخص ثالث می‌سپارند.

تقریباً تمامی مدل‌های موجود در بازارهای جهانی از برندهای اپل، سامسونگ، شیائومی، هواوی، وان پلاس و… وارد بازار ایران شده و در نتیجه انتظار می‌رود که لوازم جانبی آن‌ها نیز در دسترس مشتریان باشد.

این لوازم جانبی به‌ صورت ماهیانه نیاز به شارژ شدن دارند. چون مدل‌های جدید به طبع نیاز به اکسسوری مانند گارد یا قاب محافظ، محافظ صفحه یا گلس و… خواهند داشت. کشور ایران همین‌ طور تبادلات اقتصادی و مالی بسیار مثبت و بدون مشکلی با دبی و امارات دارد. یکی دیگر از مزیت‌های واردات از این مسیر، امکان تهیه کالاهای بازار چین به‌ صورت واسطه‌ای است. حمل بار از چین به‌صورت مستقیم به ایران محدودیت‌هایی دارد که در روش واردات ته لنجی لوازم جانبی رفع گردیده است.

در این مقاله شما می توانید با نحوه انجام واردات لوازم جانبی، و مراحل و مزیت های آن آشنا شوید و به مقایسه ویژگی ها و مزیت های روش حمل بار ته لنجی پی ببرید.

[elementor-template id=”5914″]

بیشتر بخوانید

واردات ته لنجی لوازم جانبی گوشی چیست؟

واردات ته لنجی لوازم جانبی گوشی

واردات ته لنجی لوازم جانبی گوشی دارای یکسری اصول و قوانین است که باید بازرگانان باید رعایت کنند.

یکی از محبوب‌ترین روش‌های واردات محصولات از کشورهای چین و دبی به‌صورت ته لنجی خواهد بود. واردات ته لنجی لوازم جانبی گوشی هیچ‌گونه محدودیت خاصی ندارد و تمامی مرزنشینان نیز می‌توانند از این فرصت ویژه استفاده کنند. موضوع مهم در مورد واردات ته لنجی لوازم جانبی این است که شما اساس و ساز و کار این روش را بدانید. در این مسیر می‌توانید از شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند کمک بگیرید. بسیاری از آن صفر تا صد واردات ته لنجی لوازم جانبی را انجام می‌دهند.

با واردات محصولات حوزه موبایل و تبلت، هزینه برای شما کم‌تر، از پرداخت مالیات‌های اضافه معاف و از طرفی خطری نیز بار شما را تهدید نمی‌کند. ضمن این که عملیات اخذ کالا، ثبت سفارش، دریافت پته‌های گمرکی حمل‌ونقل، برگ سبز گمرک و مجوزهای لازم را نیز می‌توانید در این روش برون‌سپاری کنید.

واردات ته لنجی چگونه انجام می‌شود؟

واردات ته لنجی چگونه انجام می‌شود؟

واردات لوازم جانبی را می توان از مرزهای آبی با لنج ها انجام داد.

در این روش حمل‌ونقل از طریق لنج‌های دریایی از مرز آبی ایران و دبی انجام می‌گردد. در ترخیص کالا به این روش ملوان وظیفه دارد تا محصولات و کالاها را از طریق مسیرها و جریان‌های آبی به بندر برساند. از جمله مهم‌ترین بنادر ایران در جنوب کشور نیز می‌توان به: بندر بوشهر، گناوه، دیر و دلوار اشاره کرد. شما می‌توانید واردات را از طریق کشورهای عربی و یا حتی چین انجام دهید. البته جابه‌جایی محصول از چین تا دبی نیز خود یک مرحله مهم است که اگر بتوانید هوشمندانه تمام این پروسه را اداره کنید، باز هم هزینه نهایی واردات برای شما پایین و حاشیه سود بالا خواهد بود.

البته مزیت‌های زیادی برای این روش وجود دارد. اصلی‌ترین امتیاز آن هزینه به‌ مراتب پایین است. در این مورد به‌ صورت مفصل در ادامه صحبت خواهیم کرد.

مهم‌ترین مزیت‌های واردات ته لنجی لوازم جانبی گوشی از دبی

یکی از مهم‌ترین مباحث در حمل‌ و نقل کالاهایی چون لوازم جانبی از کشورهای دیگر هزینه گمرک و عوارض است. در این روش شما هزینه گمرک پرداخت نخواهید کرد. به همین دلیل است که در حال حاضر واردات ته لنجی لوازم جانبی یکی از محبوب‌ترین ساز و کارها و مسیرهای مورد استفاده توسط تاجران خرده‌پا تا بزرگ و ثروتمند است. از یک‌ روی دیگر مسیر کلی انجام این کار خیلی پیچیده نیست و کشورهای مبدأ حرکت بار نیز در قبال خدماتی که به شما ارائه می‌دهند هزینه زیادی دریافت نمی‌کنند؛ سخت‌گیری و فیلترهای کاری آن‌ها نیز به‌مراتب کم‌تر از دیگر روش‌های حمل بار است.

البته مثل هر روش دیگر، یکسری هنجارها و قوانین مدنی در مسیر حمل بار و واردات به این روش وجود دارد که در این مورد شما می‌توانید از شرکت‌ها و مؤسسات فعال در این حوزه کمک بگیرید. فقط حتماً به سراغ مراکزی بروید که مجوزهای لازم در این مورد را دریافت کرده‌اند و اصطلاحاً فعالیت مجاز دارند.

در زیر دو عامل مهم را بررسی می کینم:

  1. هزینه واردات ته لنجی لوازم گوشی

    هزینه نیز بسته به نوع کالا، وزن، ابعاد کالا، شرکتی که کار را برای شما انجام می‌دهد و یا خدمات دیگری مانند بیمه و… متفاوت خواهد بود. برای تعیین قیمت البته موعد زمانی و یا دوره انجام پروژه هم مهم است. مثلاً در روزهای شلوغ سال، ممکن است برخی شرکت‌ها هزینه بیشتری را برای دسترسی به این خدمات در نظر بگیرند.

    در نتیجه پیشنهاد کلی ما این است که نخست در این مورد مشورت‌های لازم با شرکت‌های واسط را انجام داده و سپس نسبت به انجام این پروسه اقدام کنید. نکته مهم در مورد قیمت واردات ته لنجی لوازم جانبی این است که شرکت‌ها حاشیه‌های سود متفاوتی را برای طی این مراحل در نظر می‌گیرند و معمولاً مشتریان متوجه این نیستند که این هزینه یک نرخ مصوب یا ثابت نیست.

  2. مدت‌ زمان حمل لوازم جانبی

    یکی دیگر از سؤالات مهم در مورد واردات ته لنجی لوازم جانبی این است که چه مدت طول می‌کشد بار ما از کشور مقصد که دبی است به ایران برسد. البته در پاسخ به این سوال هیچ‌گاه نمی‌توان روز و یا زمان دقیق ورود بار تعیین می‌شود. در واقع حمل بار شما بستگی به شرایط دریا، مراحل بار زدن و مدت‌ زمان انجام آن، مدت‌زمان حرکت کشی از دبی به بندر و مدت‌زمان انجام امور ترخیص خواهد داشت. عملیات ترخیص را یا خودتان انجام می‌دهید یا به یک سری شرکت‌های واسط می‌سپارید. درهرحال مهم‌ترین موضوع این است که این روند خیلی طولانی نشده و بار شما در لنج، گمرک و یا در مسیر معطل نشود. واردات ته لنجی لوازم جانبی سریع‌ترین روش نیست، اما منطقی‌ترین و بهترین گزینه موجود است و از هر نظر یک انتخاب عقلانی می‌باشد.

لوازم جانبی وارداتی شامل چه دسته‌بندی‌هایی می‌شود؟

لوازم جانبی وارداتی شامل چه دسته‌بندی‌هایی می‌شود؟

دسته بندی خیلی خاصی در نظر گرفته نمی شود ولی براساس تجربه اکثر تاجران به واردات گارد گوشی و گلس می پردازند.

دسته‌بندی خاص و محدودی برای محصولات حوزه لوازم جانبی در نظر گرفته نشده است، حتی می‌توانید لوازم جانبی متفرقه، انواع تبلت، لپ‌تاپ و… را نیز به این گستره اضافه کنید. در نهایت بیشتر این محصولات بر مبنای قوانین گمرکی در یک دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

  1. قاب محافظ و انواع گارد موبایل
  2. گلس خش‌گیر صفحه‌نمایش
  3.  آداپتور، کابل، تبدیل و …
  4.   لوازم جانبی تبلت

نیز طیف وسیعی از محصولاتی هستند که بیشتر تاجران آن‌ها را از این شاه راه مهم وارد می‌کنند. قریب به‌ اتفاق 99 درصد لوازم جانبی موبایل در کشور چین تولید می‌شود. بازار دبی نیز مسیر مستقیم واردات آن است. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد دبی، وجود فروشگاه‌های بزرگ نظیر: اپل‌ استورها، نمایندگی‌های برندهای کره‌ای و سامسونگ است. از این‌ رو می‌توان انتظار داشت که به‌راحتی هر نوع کالایی در این بازار یافت و امکان تهیه آن وجود داشته باشد.

حمل بار توسط چه کسی انجام می‌گردد؟

حمل بار همان‌طور که در عناوین هم اشاره شد، توسط لنج‌هایی انجام می‌شود که به‌عنوان خط باربری در این مسیر به‌صورت رفت‌وبرگشت فعالیت می‌کنند. از آنجایی‌ که لوازم جانبی محدودیت نگه‌داری و یا شرایط محیطی خاصی ندارند، به طبع عملیات حمل آن‌ها از طریق روش ته لنجی بهترین و کم‌هزینه‌ترین گزینه ممکن خواهد بود. ضمن این که این روش ایمنی مطلوبی نیز دارد و از طریق مرزهای آبی کشور، عملیات واردات انجام می‌گردد.

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات کسانی که مایل به خرید لوازم جانبی از کشورهای همسایه و واردات آن‌ها به ایران هستند این خواهد بود که آیا می‌توان از طریق روشی هزینه نهایی پروسه کلی حمل بار را کم‌تر کرد؟ آیا راهی وجود دارد که حاشیه سود فروشنده و عامل فروش در بازار ایران بالاتر باشد؟ در پاسخ به این سؤالات باید گفت که بله روش واردات ته لنجی لوازم جانبی در حال حاضر از معدود انتخاب‌هایی است که نسبت به کارگو و… هزینه پایین‌تری دارد. از طرفی مقصد دبی بهترین و ایده‌ آل‌ ترین انتخاب برای شما خواهد بود.


سوالات

واردات ته لنجی لوازم جانبی گوشی چیست؟

یکی از محبوب‌ترین روش‌های واردات محصولات از کشورهای چین و دبی به‌صورت ته لنجی خواهد بود. واردات ته لنجی لوازم جانبی گوشی هیچ‌گونه محدودیت خاصی ندارد و تمامی مرزنشینان نیز می‌توانند از این فرصت ویژه استفاده کنند.

مهم‌ترین مزیت‌های واردات ته لنجی لوازم جانبی گوشی از دبی چیست؟

یکی از مهم‌ترین مباحث در حمل‌ونقل کالاهایی چون لوازم جانبی از کشورهای دیگر هزینه گمرک و عوارض است. در این روش شما هزینه گمرک پرداخت نخواهید کرد.

هزینه واردات ته لنجی لوازم موبایل چگونه محاسبه می شود؟

هزینه نیز بسته به نوع کالا، وزن، ابعاد کالا، شرکتی که کار را برای شما انجام می‌دهد و یا خدمات دیگری مانند بیمه و… متفاوت خواهد بود. برای تعیین قیمت البته موعد زمانی و یا دوره انجام پروژه هم مهم است.

لوازم جانبی وارداتی شامل چه دسته‌بندی‌هایی می‌شود؟

دسته‌بندی خاص و محدودی برای محصولات حوزه لوازم جانبی در نظر گرفته نشده است، حتی می‌توانید لوازم جانبی متفرقه، انواع تبلت، لپ‌تاپ و… را نیز به این گستره اضافه کنید.

حمل بار توسط چه کسی انجام می‌گردد؟

توسط لنج‌هایی انجام می‌شود که به‌ عنوان خط باربری در این مسیر به صورت رفت‌ و برگشت  فعالیت می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *