روش‌های حمل بار از دبی به ایران

70 / 100
زمان مطالعه: 5 دقیقه

حمل بار از دبی به ایران

بیشتر بخوانید

حمل بار از دبی به مقصد ایران

حمل بار از دبی به  ایران و یا هر کشور دیگری، به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. اگر کشور با ایران، مرز زمینی داشته باشد، در موارد ارسالی که برای کارفرما، سرعت کار خیلی اهمیت نداشته باشد به طبع اولویت اصلی انتقال زمینی خواهد بود. در غیر این صورت و در شرایطی که نیاز به انتقال سریع، حمل از مناطقی که با ایران مرز دریایی دارند و یا فاصله نقطه مبدأ تا مقصد زیاد است، به طبع روش‌هایی نظیر کارگو، حمل بار ته لنجی دبی و یا هر کشور دیگری، در اولویت قرار می‌گیرد. امارات متحده عربی یکی از محبوب‌ترین، اصلی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مقاصد صادر کالا به ایران است. اگر شما صاحب یک مجموعه تجاری، هلدینگ، شرکت واردات و صادرات هستید، به طبع به دنبال روشی برای انتقال ایمن و سریع بارهای خود به مقصد هستید.

برای این کار عموماً دو روش کلی به شما پیشنهاد می‌شود.

  • روش اول حمل بار به‌صورت هوایی
  • روش دوم حمل بار به‌صورت دریایی و البته مواردی مانند ته لنجی خواهد بود.
حمل بار از دبی به مقصد ایران

حمل بار از کشور امارات(دبی) به ایران به صورت هوایی و دریایی انجام می شود.

این به شما کمک می‌کند که بدون هیچ مشکلی و با کم‌ترین هزینه در زمانی کوتاه، کالای موردنظر را از دبی وارد کشور ایران کنید. همین‌طور انتخاب شیوه حمل بار از دبی می‌تواند برای تجار نرخ سود و زیان به همراه داشته باشد. امروزه مجموعه‌هایی نیز تحت عنوان شرکت‌های حمل‌ونقل در ایران فعالیت می‌کنند که شما می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده‌های ویژه‌ای برای آسان‌تر کردن واردات استفاده فرمایید. شرکت اکسپرس عسلویه، یکی از نام‌های معتبر و شناخته شده در این حیطه است.

بهترین روش‌های حمل بار از دبی

از  آنجایی‌ که امارات متحده عربی و به تبعیت از آن دبی به‌ عنوان همسایه جنوبی ایران، شاه راه واردات انواع محصولات در حوزه‌های مختلف است، در نتیجه انتخاب روش انتقال از این مقصد می‌تواند برای تاجرانی که در این حیطه فعالیت می‌کنند هم سودآور باشد و هم بازدهی آن‌ها را برای چیره شدن بر بازار وسیع‌تر نماید. با این‌حال تاجران و بازرگانان همواره درگیر آزمون‌ و خطا در این حیطه هستند و بخصوص افراد کم‌تجربه نمی‌توانند تصمیمات دقیق و درستی در این زمینه بگیرند.

اما به‌هرحال روی موضوع انتقال بار، فاکتورهایی مانند نوع کالا، شرایط دو کشور، هزینه، قوانین و… تأثیر می‌گذارد. ما در ادامه قصد داریم در مورد بهترین روش‌های حمل بار از دبی توضیحاتی را خاطرنشان شویم که به‌واسطه آن‌ها می‌توانید برای کسب‌وکار و تجارت خود، بسته به فضای فعالیتی‌تان تصمیم جامعی بگیرید.

حمل بار هوایی از دبی به ایران

حمل بار هوایی از دبی به ایران

حمل بار از دبی به ایران به صورت کارگو یا هوایی از طریق فرودگاه های بین المللی صورت می گرد.

اولین روشی که در خصوص آن صحبت خواهیم کرد، حمل بار از دبی به‌صورت هوایی خواهد بود. این روش انتقال بار با نام کارگو نیز شناخته می‌شود، البته ممکن است بنا به سیاست‌های هر کشور در انتقال بار هوایی، تفاوت‌هایی میان قوانین مبدأ و مقصد وجود داشته باشد. اما در این روش، شما سریع‌ترین و مطمئن‌ترین جابه‌جایی را تجربه می‌کنید. می‌توانید برای انتقال بار از خدمات فرودگاه بزرگ بین‌المللی امارات متحده عربی در دبی استفاده نمایید. البته که این محموله‌ها در درجه اول با بالاترین سرعت و پس از آن به‌صورت کاملاً مطمئن و بدون بروز مشکل وارد ایران می‌شوند. بااین‌حال البته هزینه حمل بالاست.

برای مجموعه‌هایی که زمان انتقالشان فوری نیست و یا این که نمی‌خواهند هزینه زیادی را متحمل شوند، معمولاً پیشنهاد نمی‌شود. همین‌طور امکان انتقال بار در این روش تا یک تن خواهد بود. عوامل زیادی روی قیمت‌گذاری حمل بار از دبی به‌صورت هوایی تأثیر می‌گذارد. نوع بار، محدوده زمانی، حجم و اندازه، زمان لازم و … از جمله کلیدی‌ترین این فاکتورها خواهند بود.

حمل بار از دبی به ایران به صورت دریایی چگونه است؟

حمل بار از دبی به ایران به صورت دریایی چگونه است؟

حمل بار از دبی به صورت دریایی حجم قابل توجهی را در مقایسه با روش هوایی به خود اختصاص داده است.

روش بعدی حمل بار از دبی به‌ ایران به صورت دریایی خواهد بود. به این روش حمل بار ته لنجی دبی را هم اضافه کنید که بسیاری از مجموعه‌ها در این حیطه به‌ صورت گسترده فعالیت می‌کنند. تفاوت آن‌ها در تجربه، سابقه فعالیت، قدرت انجام پروژه‌ها، سرعت عمل و همین‌طور حیطه مسئولیت‌پذیری است. خلیج‌فارس (جنوبی‌ترین نقطه ایران) مرز بین ایران و امارات می‌باشد. اغلب تاجران و بازرگانان نیز از این روش بارهای خود را به ایران وارد می‌کنند.

این روش مزایای زیادی دارد. بر اساس آمار، حجم کالایی که از این طریق وارد کشور می‌شود نسبت به کارگو بالاتر بوده و معمولاً محدودیت خاصی برای حمل تا یک و نیم‌تن در این حیطه وجود ندارد. اگرچه زمان انتقال بار در این حالت کمی طولانی تر از حمل هوایی از دبی است، اما به‌هرحال از نظر قیمتی مزیت‌های خاص خود را دارد.

در حال حاضر بسیاری از تجار ایرانی برای حمل‌ونقل محموله‌های عظیم خود به داخل کشور، این گزینه را انتخاب می‌کنند. حمل بار دریایی با لنج انجام خواهد شد. تمامی موارد نظیر: خوراک، پوشاک، تجهیزات دیجیتالی و الکترونیکی و لوازم آرایشی و بهداشتی از این روش قابل جابه‌جایی و حمل هستند. (البته سیاست‌گذاری شرکت‌ها در مورد این روش حمل‌ونقل با هم متفاوت است. وضعیت، زمان و نحوه حمل بار از دبی بستگی به شرایط دو کشور، مجموعه‌های اکسپرس و… خواهد داشت.)

کدام روش حمل بار از دبی بهتر است؟

کدام روش حمل بار از دبی بهتر است؟

از بین حمل بار به کشور امارات روش دریایی کم هزینه تر می باشد.

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که در نهایت ممکن است برای مجموعه‌های تجاری ایجاد شود این است که بالاخره کدام روش می‌تواند بهتر و استانداردتر باشد تا ما بتوانیم با خیال راحت محموله خود را از خاک دبی وارد ایران کنیم؟ در این مورد به طبع نمی‌توان یک نظر قطعی داد، اما از نظر سرعت انتقال روش کارگو ایده‌آل‌ترین گزینه است. عیب این روش، تبدیل به مزیت حمل بار ته لنجی دبی خواهد شد، در واقع هزینه حمل بار به‌صورت دریایی مزیتی است که معمولاً برای صاحبان کسب‌وکارها، تاجران و شرکت‌ها اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

البته برای انتقال سریع‌تر، می‌توانید از شرکت‌های بازرگانی، حمل‌ونقل و مجموعه‌های اکسپرس بین‌المللی نیز در این زمینه کمک بگیرید، شرکت اکسپرس عسلویه به روند اخذ مجوز و انجام کار شما سرعت می‌بخشد.


سوالات

ویژگی حمل بار هوایی از دبی به ایران چیست؟

می‌توانید برای انتقال بار از خدمات فرودگاه بزرگ بین‌المللی امارات متحده عربی در دبی استفاده نمایید.

حمل بار از دبی به ایران به صورت دریایی چگونه است؟

حجم کالایی که از این طریق وارد کشور می‌شود نسبت به کارگو بالاتر بوده و معمولاً محدودیت خاصی برای حمل تا یک و نیم‌تن در این حیطه وجود ندارد.

کدام روش حمل بار از دبی بهتر است؟

نمی‌توان یک نظر قطعی داد، اما از نظر سرعت انتقال روش کارگو ایده‌آل‌ترین گزینه است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *