حمل بار به روش کارگو یا هوایی

حمل و نقل هوایی کالا ها یکی از بهترین روش ها از لحاظ امنیت و قابل اعتماد بودن می باشد.


77 / 100
زمان مطالعه: 7 دقیقه

حمل‌ونقل هوایی بار یا همان حمل بار به روش کارگو، در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و بهترین روش‌های مبتنی بر انتقال از طریق هواپیماهای بزرگ و غول‌پیکر باربری است که معمولاً آنتونف 225 یا بلوگا خواهند بود. این بار به‌صورت تجاری و برای حمل در مقاصد تجاری منتقل می‌شود.

البته شروطی در مورد دسته‌بندی انواع بارهای قابل‌حمل در کارگو یا حمل‌ونقل هوایی در نظر گرفته شده است. کالاهای مجاز که صدور آن‌ها نیازی به مجوز خاص ندارد، کالاهای مشروط مانند نشریات و محتوای چندرسانه‌ای که باید دارای مجوز باشند و کالاهای ممنوع از صدور که محدودیت قانونی، شرعی و معدنی دارند.

لازم است اشاره‌ای داشته باشیم به خدمات انتقال و حمل‌ و نقل مجموعه اکسپرس عسلویه که به شما امکان انجام فعالیت‌های تجاری، واردات و صادرات بار و اقلام متفاوت در کم‌ترین زمان ممکن را می‌دهد. به جهت حصول اطمینان از کیفیت و نحوه انجام این خدمات می‌توانید با تیم پشتیبانی تماس حاصل نمایید.

همه چیز در مورد حمل بار به روش کارگو

روش حمل بار کارگو، در حال حاضر یکی از تکنیک‌های برتر در زمینه انتقال با کشتی و هواپیمای باری است. کالاها و دسته‌بندی‌های محصولاتی که در کارگو حمل می‌شوند عموماً تجاری بوده و این روش توسط تاجران، صاحبان مجموعه‌های توسعه، کسب‌وکار و استارتاپ‌ها بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. روش‌های متعددی برای حمل بار در نقاط مختلف، بر اساس مسافت و حوزه استفاده وجود دارد. در واقع نمی‌توان گفت که کدام یک از آن‌ها برترین و بهترین هستند، اما با کمی مقایسه می‌توان به این نتیجه رسید که بسته به یک هدف خاص، یک روش منحصربه‌فرد می‌تواند گزینه بهتری باشد.

ایران یکی از کشورهای واردکننده در سطوح وسیع، در زمینه‌های مختلف و محصولات متنوع از سیستم‌های برقی گرفته تا انواع فلزات، متریال‌های آلیاژی و… است. به‌غیراز موارد خلاف قوانین، بیشتر کالاهایی که در اطراف خود می‌بینیم، از کشورهای دیگر صادر و وارد بازار ایران می‌شوند.

منظور از حمل بار به روش کارگو چیست؟

منظور از حمل بار به روش کارگو چیست؟

حمل بار به روش کارگو به کشور های دیگر و ترانزیت آن ها همان جا به جایی کالا به وسیله هواپیما از فرودگاه های بین المللی می باشد.

شاید در ابتدا تعریف واژه‌ای مانند کارگو برای شما ناآشنا باشد، اما اگر در حوزه‌های: حمل بار ته لنجی دبی، جابه‌جایی و ترانزیت از کشورهای همسایه و حتی چین شنیده باشید، شاید با اصطلاح کارگو هم برخورد داشته و بدانید که هدف اصلی این روش ارسال و حمل‌ونقل چیست. از طرفی در هر کشور یک تعریف مشخص و واحد برای کارگو در نظر گرفته شده است، به‌عنوان‌مثال، نمی‌توان گفت که در چین نیز دقیقاً عملیات انتقال کارگو به همین شکلی است که در ادامه در خصوص حوزه ایران، در مورد آن توضیح خواهیم داد.

فرض کنید مدیر و صاحب یک مجموعه تجاری و یا مسئول فروش یک شرکت بین‌المللی و صادرکننده و یا واردکننده هستید، به طبع وقتی خرید از یک کشور دیگر انجام می‌دهید. نمی‌توانید کالاها را با هواپیماهای مسافربری و یا حتی به‌صورت زمینی، در فاصله‌های دور دریافت کنید. کار انتقال در روش کارگو بر عهده شرکت‌های هواپیمایی باربری است. می‌توانید با مراجعه به یکی از مجموعه‌های واسط و یا شرکت‌های هواپیمایی این کار را انجام دهید.

البته مسئله این است که در بسیاری از کشورهای دنیا، قراردادها به اشکال مختلف و متفاوت از هم نوشته می‌شود و قطعاً شما هم آشنایی لازم در این زمینه را ندارید. در نتیجه اگر می‌خواهید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید، می‌توانید با مراجعه به یک شرکت، امورات اداری، دریافت مجوز و ترخیص را به آن‌ها بسپارید.

عوامل موثر در هزینه های حمل نقل بار به روش کارگو

عوامل موثر در هزینه های حمل نقل بار به روش کارگو

باری حمل بار اصول و روش خاصی وجود ندارد اما مولفه هایی مثل تعداد کالاها و وزن و ابعاد آن ها بسیار تاثیر گذار می باشد.

احتمالاً سوال بعدی شما در مورد کارگو، حمل بار از دبی و یا هر کشور دیگری، این است که در نهایت هزینه چطور محاسبه خواهد شد؟ هیچ فرمول ثابت و مشخصی برای محاسبه هزینه انتقال بار کارگو وجود ندارد. اما می‌توان گفت که چند فیلتر برای تعیین کلی قیمت کارگو وجود دارد.

  1. وزن، حجم و ابعاد:

    اولین موضوع مهم در مورد انتقال بارها به هر روشی، وزن و ابعاد خواهد بود. این فرمول حتی در مورد اداره‌های پست، تیپاکس و… نیز صدق می‌کند. هرچه کالای موردنظر بزرگ‌تر، سنگین‌تر و حجیم‌تر باشد، به طبع هزینه انتقال آن نیز بیشتر خواهد بود. محاسبه این اندازه نیز در شرکت‌های هواپیمایی مختلف، با هم متفاوت است.

  2. فاصله مبدأ و مقصد:

    به طبع دومین فاکتور مهم و تأثیرگذار، فاصله نقطه مبدأ تا مقصد خواهد بود. گاهی ممکن است انتقال بار به‌صورت مستقیم از نقطه A به نقطه  انجام نشود. در نتیجه باید این موارد را بررسی و سپس اقدام کرد. البته که گاهی تعدد جابه‌جایی بین کشورها می‌تواند هزینه‌های زیادی را برای صاحبان مجموعه‌های تجاری به بار آورده و موجب بروز ضرر مالی برای آن‌ها شود.

  3. شرکت ارائه‌دهنده خدمات:

    بی شک، شرکت، مجموعه انتقال بار و ایرلاین و هواپیمایی که قصد انتقال بار به روش کارگو را دارید نیز بسته به سیاست‌های خود تعیین قیمت می‌کند. اعتبار و کیفیت خدمات یک مجموعه هم روی این موارد تأثیر خواهد گذاشت. شرکت‌هایی که مسئولیت محدود دارند به طبع قیمت پایین‌تری به شما پیشنهاد می‌کنند. شرکت اکسپرس عسلویه در حال حاضر یکی از مجموعه‌های خدماتی در زمینه حمل بار ته لنجی دبی، حمل بار از دبی و … است. این مؤسسه به شما کمک می‌کند که بر حسب شرایط خود، متناسب‌ترین روش انتقال بار در محدوده‌های مختلف زمانی و جغرافیایی را بیابید.

  4. نوع کالا:

    البته که نوع کالای حمل شده در روش کارگو نیز روی هزینه آن اثر می‌گذارد، شرکت‌های هواپیمایی برای محصولاتی که حمل می‌کنند بیمه در نظر می‌گیرند، این در مورد کالاهای گران‌بها، شکستنی و حساس به طبع با نرخ بیشتری محاسبه خواهد شد. البته ارگان‌ها و نهادهای دولتی نیز می‌توانند حاشیه سود و مالیات بر ارزش‌افزوده را مبتنی بر روش‌های انتقال معین کنند که شرکت‌های هواپیمایی و مؤسسات حمل بار نیز باید از این قوانین پیروی کنند. شرکت‌های اکسپرس در این مورد اطلاعات کاملی را می‌توانند به شما ارائه دهند. در نتیجه می‌توانید مشورت‌های لازم را پیش‌ازاین که اقدام کنید، با آن‌ها داشته باشید.

قوانین کشورهای مبدأ و مقصد جهت حمل هوایی کالا

قوانین کشورهای مبدأ و مقصد جهت حمل هوایی کالا

هر کشوری جهت حمل بار به روش کارگو یا هوایی دارای قوانین به خصوصی است که بازرگانانی که قصد مبادلات کالا را به کشور های مختلف دارند می بایست رعایت کنند.

مالیات و هزینه‌های انتقال هر کالا در کشورهای مختلف، با هم متفاوت است. باز هم پیشنهاد می‌شود که به جهت درک این موضوع و این که هزینه انتقال در مبدأ و مقصد چگونه از هم تخصیص داده می‌شود، با یک مجموعه حمل بار ارتباط برقرار نموده و از آن‌ها راهنمایی‌های لازم در این حیطه را دریافت کنید. آن‌ها می‌توانند در کم‌ترین زمان ممکن، رقم و یا حتی محدوده پرداختی دقیق را به شما اعلام کنند.

مراحل انتقال بار در روش کارگو یا هوایی چگونه انجام می‌شود؟

عموماً شرکت‌های واسط فرایند انتقال بار در روش کارگو را بسیار آسان کرده‌اند. برای این کار شما باید به یکی از این شرکت‌ها مراجعه نموده و مشخصات، حجم و محل انتقال دقیق را به آن‌ها اطلاع دهید. سپس این شرکت‌ها، با کمی تحقیق در این حوزه و یا به‌صورت پیش‌زمینه، اطلاعات لازم در مورد نحوه عقد قرارداد را به شما اعلام می‌کنند. حتی می‌توانید به پورتال و وب‌سایت این شرکت‌ها نیز مراجعه نموده و از آن‌ها دراین‌خصوص راهنمایی بخواهید.

پس از آن شرکت‌های ارائه خدمات اکسپرس، کالاها را بر حسب نوع آن بسته‌بندی خواهند کرد. می‌توانید از تمامی مراحل بسته‌بندی، حمل‌ونقل و انتقال مطلع شوید و شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند ناگزیر هستند در این مورد به شما توضیحات لازم را ارائه کنند. در نهایت بارها از طریق هواپیمای باری به مقصد رسیده و در کشور مقصد، وارد محدوده گمرک می‌شوند. پس از آن لازم است که مجوز انتقال به داخل خاک کشور خود را دریافت نموده و سپس از سوی شرکت خدمات‌دهنده، بار را تحویل بگیرید.

بعد از این که کالاها را ترخیص نمودید، به طبع مسئولیت حفظ و نگه‌داری و حمل آن‌ها بر عهده شما است.

شرکت اکسپرس عسلویه نیز هزینه کارگو را برای شما محاسبه نموده و سپس مدارک و مشخصات و نوع کالا را از شما دریافت می‌کند.

پس از آن کالاها بسته‌بندی‌شده و با بازدید از وضعیت بسته که توسط شما انجام می‌شود، همه چیز برای انتقال به هواپیما آماده خواهد شد. البته که در صورت نیاز مجوزهای لازم نیز از طریق سازمان‌ها و ارگان‌ها دریافت می‌شود. کالاهایی که در روش حمل‌ونقل هوایی جابه‌جا می‌شوند نیاز به بارنامه، فاکتور و… خواهند داشت.

چه کالاهایی را می توان به صورت کارگو سفارش داد؟

در این روش معمولاً امکان حمل‌ونقل اسناد و مدارک، کالاهای خطرساز، انواع مایعات و خوراکی‌ها، بارهای سنگین و یا انتقال از درب به درب وجود دارد.

در روش حمل‌ونقل بارهای سنگین معمولاً کم‌تر از هواپیماها استفاده خواهد شد. مواردی مانند مواد فاسدشدنی، انواع فلزات و… عموماً به روش دریایی و یا در حالت ممکن، زمینی جابه‌جا می‌شوند.

روش حمل Door To Door که از طریق هواپیماها انجام خواهد شد معمولاً در حجم پایین یکی از بهترین گزینه‌ها است. نیازی نیست که عملیات انتقال و ترخیص از گمرک توسط شما انجام شود. مثلاً اگر مهاجرت نموده‌اید یا دانشجو هستید یا می‌خواهید باری را از کشور مبدأ به مقصد ایران یا برعکس انتقال دهید، به‌ راحتی می‌توانید از این راهکار استفاده کنید.

همین‌طور اگر صادرکننده هستید هم می‌توانید با دریافت مشاوره‌های لازم از روش حمل‌ونقل هوایی کالاها استفاده کنید که مزیت‌های ویژه زیادی از جمله سرعت فوق‌العاده بالا دارد.

مزیت‌های حمل‌ونقل به صورت کارگو (هوایی) کالاها

در روش حمل‌ونقل کالاها به‌ صورت کارگو یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها سرعت فوق‌العاده بالا خواهد بود. در مقایسه با روش‌های حمل دریایی و زمینی، به طبع برای موارد اضطراری و انتقال‌هایی که در آن‌ها سرعت مهم است، این تکنیک بهترین راهکار خواهد بود.

در این روش ایمنی در جابه‌جایی فوق‌العاده بالا است و به‌راحتی می‌توان هر نوع بار بدون محدودیت وزن و ابعاد را جابه‌جا نمود.


سوالات

منظور از حمل بار به روش کارگو چیست؟

کار انتقال در روش کارگو بر عهده شرکت‌های هواپیمایی باربری است. می‌توانید با مراجعه به یکی از مجموعه‌های واسط و یا شرکت‌های هواپیمایی این کار را انجام دهید.

عوامل موثر در هزینه های حمل نقل کالا به روش کارگو

  • وزن، حجم و ابعاد
  • فاصله مبدأ و مقصد
  • شرکت ارائه‌دهنده خدمات
  • نوع کالا

مراحل انتقال بار در روش کارگو چگونه انجام می‌شود؟

برای این کار شما باید به یکی از این شرکت‌ها مراجعه نموده و مشخصات، حجم و محل انتقال دقیق را به آن‌ها اطلاع دهید. سپس این شرکت‌ها، با کمی تحقیق در این حوزه و یا به‌صورت پیش‌زمینه، اطلاعات لازم در مورد نحوه عقد قرارداد را به شما اعلام می‌کنند.

چه کالاهایی را می توان به صورت کارگو سفارش داد؟

در این روش معمولاً امکان حمل‌ونقل اسناد و مدارک، کالاهای خطرساز، انواع مایعات و خوراکی‌ها، بارهای سنگین و یا انتقال از درب به درب وجود دارد.

مزیت‌های حمل‌ونقل به صورت کارگو (هوایی) کالاها چیست؟

در روش حمل‌ونقل کالاها به‌ صورت کارگو یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها سرعت فوق‌العاده بالا خواهد بود.

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *